.::VORODMAMNO::.

.::VORODMAMNO::.

اللهم عجل لولیک الفرج
.::VORODMAMNO::.

.::VORODMAMNO::.

اللهم عجل لولیک الفرج

چند نکته مهم درباره پیاده‌روی

احتیاجى نیست حتماً عضو کلاسهاى ژیمناستیک یا ایروبیک باشید تا لاغر شوید. بلکه پیاده روى مى تواند براى کاهش وزن شما بهترین انتخاب باشد. و نکته مهمتر اینکه مى توانید این ورزش را هر جا که دلتان خواست، انجام دهید و با این کار مقدار زیادى از کالرى اضافى بدن خود را بسوزانید. نیم ساعت (۳۰ دقیقه) پیاده روى روى یک زمین صاف و در یک هواى سالم و تمیز، ۷۵ تا ۱۰۰ کالرى نیاز دارد.و چنانچه از کوه یا زمین هاى داراى پستى و بلندى براى پیاده روى استفاده کنید ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالرى خواهید سوزاند.

مقدمات یک پیاده روى خوب:ابتدا کفشى انتخاب کنید که کاملاً اندازه و مناسب باشد. تنها وسیله اى که شما براى این ورزش نیاز دارید یک جفت کفش ورزشى مناسب است و راحت بودن پا در آنها بسیار مهم است، زیرا هر قدر پاى شما در کفش راحت تر باشد، بیشتر و بهتر مى توانید راه بروید.
وقتى که براى خرید کفش به مغازه مى روید، جورابى را که قصد دارید هنگام پیاده روى پا کنید با خود ببریدو بپوشید.چرا که در غیر این صورت کفشى را که انتخاب مى کنید احتمالاً مناسب پایتان نخواهد بود.
موقع خرید، هر دو کفش پاى چپ و راست را امتحان کنید زیرا اندازه پاهاى انسان معمولاً یکى نیست و گاهى یک پا از دیگرى کمى بزرگتر است.
کفشى انتخاب کنید که به اندازه عرض یک انگشت شصت، بین انگشتان پاى شما و جلوى کفش فاصله داشته باشد. زیرا هنگام راه رفتن، پا در کفش عرق مى کند؛ ضمن اینکه حتماً مطمئن شوید پاشنه آن شما را اذیت نمى کند، زیرا اگر چنین حالتى باشد، پاى شما تاول خواهد زد.

شیوه هاى زیر را هنگام راه رفتن رعایت کنید:کاملاً راست و صاف بایستید. شانه هاى خود را آزاد و راحت بگذارید. به جلوى خود مستقیم نگاه کنید و سرتان مستقیم روبرو باشد و چنانچه مى خواهید جلوى پاى خود را نگاه کنید، سرتان را تکان ندهید بلکه با حرکت چشم جلوى خود را نگاه کنید.

نگذارید بازوهایتان حرکت کنند زیرا در این صورت کمتر عرق مى کنید و میزان سوختن کالرى در بدن شما نیز ۱۵ درصد افزایش پیدا مى کند.

هنگام راه رفتن از وزنه و دمبل استفاده نکنید، زیرا باعث کشش عضلات کمر و پاهاى شما مى شود که مشکل آفرین است.

چنانچه در شب قصد پیاده روى دارید، حتماً لباس راحتى بپوشید که رنگ انعکاسى داشته باشد و وقتى هوا گرم است حتماً قبل از شروع پیاده روى و بعد از آن یک لیوان بزرگ آب خنک بنوشید و چنانچه سابقه زانودرد یا پیچیدگى پا دارید، آن منطقه را با یک باندمحکم ببندید تا آسیب نبیند.  

منبع:www.iranew.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد