.::VORODMAMNO::.

.::VORODMAMNO::.

اللهم عجل لولیک الفرج
.::VORODMAMNO::.

.::VORODMAMNO::.

اللهم عجل لولیک الفرج

۵ دلیل برای استفاده نکردن از YAHOO MASSENGER

نرم افزار Yahoo Massenger یکی نرم افزارهای محبوب در دنیای چت و گفت و گوهای آنلاین است . در کشور ما Yahoo Massenger بسیار پرطرفدار است و کاربران ایرانی علاقه ای عجیب به این نرم افزار دارند و کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که از نرم افزار های مشابه Yahoo Massenger از قبیلWindows live messenger، google talk، ICQ و ده ها نرم افزار مشهور چت دیگر استفاده کنند . نکته قابل توجه این است طبق آمارهای منتشر شده پرطرفدارترین نرم افزار چت در دنیا AOLاست و  Yahoo Massenger درمکان سوم پس از Windows live messenger قرار گرفته است . با توجه به این که محبوبیت google talk در دنیا به سرعت در حال افزایش است . سقوط Yahoo Massenger به مکان چهارم دوز از انتظار نیست . حتما این سوال برای شما به وجود آمده که چرا محبوبیت Yahoo Massenger در دنیا پایین و رو به کاهش است . (البته به جز کشور خودمان  ایران ) .

دلایل متعددی وجود دارد . اما مهم ترین دلیل کاهش محبوبیت Yahoo Massenger پایین بودن ساختار امنیتی آن است می پرسید چرا ؟

  1. همان طور که می دانید ، یاهو مسنجر دارای سرویسی به نام  Invisble است که توسط آن می توانید به صورت مخفی با ID خود آنلاین شوید و حضور خود را از دید دیگران نگاه دارید و تنها با بعضی از دوستان مورد نظر خود چت کنید . حال آن که توسط سایت Xeeber.com  دوستان شما می توانند خیلی راحت و تنها با یک کلیک به Invisble بودن شما پی ببرند و در حقیقت ، سرویس Invisble که یاهو طراحی کرده بی استفاده شده است . در صورتی که Windows live messenger هم دارای سرویسی همانند Invisble یاهو به نام appear offline  است ، اما هنوز هیچ کس نتوانسته راهی پیدا کند که توسط آن افرادی را که در Windows live messenger به appear offline   و به صورت مخفی به ID خود وصل می شوند شناسایی کند .
  2. Room  یا همان اتاقهای گفت و گوی یاهو یکی از سرویس های Yahoo Massenger است که اتفاقا بسیار مورد علاقه ایرانی ها قرار گرفته است اما همانگونه که می دانید این room ها پر از برنامه های مخربی به نام BOOTوSpammer  هستند . این برنامه های مخرب با استفاده از ID های گوناگون اقدام به ارسال های لینک های تبلیغاتی و همچنین لینک های غیر اخلاقی می پردازند که بیشتر این لینک ها به ویروس SPYWARE آلوده هستند . حال آنکه سیستم  anti pam یاهو نتوانسته جلوی این گونه نرم افزارهای مخرب را بگیرد .
  • یاهو مسنجر ؛ در گذشته و قبل از نسخه ۵/۵ دارای امکانی بود که توسط آن می توانستید بفهمید که دوستان شما مشغول به چت در کدام Room هستند . این امکان موجب ناراحتی بسیاری از کاربران و همچنین سوء استفاده تعدادی دیگر از کاربران شده بود بدین ترتیب . یاهو این امکان را از نسخه ۵/۵ به بعد برداشت و جلوی آن را گرفت . حال آنکه نرم افزارهایی وجود دارد که هنوز هم توسط آن ها می توان فهمید که دوستان شما در چه روم هایی مشغول به چت هستند ؟
  • نرم افزاری به نام Y!Intal وجود دارد که توسط آن می توان ناشناس (Anonymous) وب کم دیگران را مشاهده و حتی تصاویر آن ها را روی کامپیوتر ذخیره کنیم .
  • اگر از Yahoo Messenger استفاده می کنید ( که حتم هم استفاده می کنید ) احتمالا تا این زمان چندین بار BOOT شده اید . BOO شدن در فرهنگ چت ایرانی ، یعنی کسی برای آزار رساندن به شما کاری کند که مانع چت شما شود و در برنامه مسنجر شما اختلال به وجود آورد . عمل بوت شدن به دلیل وجود bug هایی در یاهو مسنجر است نکته جالب این است که بوت در یاهو بسیار مرسوم است . حال آن که در مسنجرهای دیگر بسیار اندک است و در بعضی از برنامه های چت اصلا وجود ندارد
  • منشاء محبوبیت یاهو مسنجر در ایران از محبوب بودن سرویس ایمیل شرکت یاهو است . همان طور که می دانید ، بسیاری از ما ایرانیان حتی اشخاص مطرح ای میل اصلی خود را از سرویس دهندگان یاهو گرفته ایم و روی بسیاری از کات های ویزیت عبارت @ Yahoo.com به چشم می خورد . خود من این عبارت را حتی روی بسته بندی بعضی از محصولات کارخانهای دیده ام !

    یکی دیگر از دلایلی که ایرانیان هنوز برنامه یاهو مسنجر را تنها انتخاب خود می دانند . وجود سرویس نگهداری پیغام است . توسط این سرویس می شود برای شخصی که آن لاین نیست . پیغام گذاشت و هر زمان که شخص آن لاین شود می تواند پیغام های ذخیره شده را ببیند . که البته این سرویس یاهو هم دارای محدودیت است و تنها مقدار مشخصی از پیغام ها را نگه می دارد .  

      نویسنده مقاله : علیرضا صالحی

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد